Tuesday 7 May 2013


Assalamualaikum. Hari ni saya nak berkongsi mengenai scams (penipuan). Saje je nak bagi rasa kesedaran kepada semua friend. Dah lama nak kongsi ni tapi tak berkesempatan. Okey begini, lebih kurang 2 bln yg lalu my wife dapat hadiah berjumlah lebih kurang RM 625,000.00 daripada readers digest. Hahaha... teruja kan. Tapi saya tak response. Sebab apa ye.. Sebab saya rasa ini hanya penipuan sahaja kerana:

1. Sebelum surat kedua (pemenang) ini disampaikan saya perlu response surat pertama dahulu baru boleh dipilih sebagai pemenang tapi saya tak response pun surat pertama cmna boleh menang ye.

2. Saya tak langgan pun reader digest kenapa saya pulak yg dipilih.

3. Surat untuk response tu perlu dialamatkan ke tempat yg tak ada nama jalan, nama bangunan. hanya ada peti surat sahaja. Pening la posmen tu nak cari alamat syarikat tu. Kalau kita yg cari lagi pening kot...

so, saya menyimpulkan ini hanya scam semata-mata. so saya tak response. dan harap2 semua friend pun tak response surat2 cmni. Tak rugi apa2 kalau tak dapat tapi kalau kena tipu lagi rugi.

Bagi saya nak berjaya atau nak kaya kena usaha. Tapi kalau pertandingan itu diyakini benarnya tak salah mencuba. Insyallah kejayaan tu ada kalau kita berusaha... Sekadar berkongsi sahaja..

No comments:

Post a Comment