Tuesday 21 May 2013


APA YG KITA BELAJAR DI DALAM BUSINESS SHAKLEE???

"Dream the Impossible, Believe the Unbelievable, Never take 'NO' for an answer". Nanti bila show ni keluar kat TV banyak yg boleh kita belajar untuk menjadi seorang usahawan yg berjaya. Rasanya dah 2 tahun wife saya menceburi business shaklee ni. Apa yg saya pelajari adalah:

1. Untuk berjaya anda memerlukan pembimbing yg telah berjaya kerana mereka memainkan peranan yg sangat penting untuk membantu anda mengenai selok belok perniagaan. Oleh itu pilihlah Upline yg benar2 dapat memberi bimbingan kepada anda. 

2. Never give up. Teruskan usaha anda walau mungkin anda akan menemui kesukaran utk memasarkan produk anda. Insyaallah usaha yg berterusan akan memberikan hasil yg baik.

3. Jangan malu. Ingat Shaklee adalah perniagaan. Oleh itu, anda perlu terus melakukan marketing untuk memasarkan produk tanpa rasa malu. Anda peniaga dan semestinya anda perlu melakukan marketing tapi lakukannya dengan beretika. Malu biar bertempat.

4. Sentiasa berfikiran positif. Yes, positif yang anda akan berjaya. Work hard, work smart dan gunakan medium seperti facebook, tweeter, blog dan lain-lain utk memasarkan produk.

5. Agama dan Doa. Ingat setinggi mana pun kita atau seberjaya mana pun kita, kita adalah hambaNya. Teruskan berdoa untuk dipermudahkan jalan kejayaan dan apabila dah berjaya bantulah insan2 seagama kita dengan kekayaan yg kita ada. Bantulah org2 miskin, keluarkan zakat, rakyat palestin, pelarian Rohinya, mualaf dan lain-lain.

No comments:

Post a Comment