Friday 12 July 2013

RESTOCK, RETURN AND REGISTER



Photo    Photo      










Gi Shaklee Wangsamaju untuk Restock, Return and Register. Alhamdulillah ada 2 orang (anak dan cucu) register di bawah group kami hari ni. Rasa2nya dah 40 lebih orang yg bernaung di bawah group wife saya. Tapi Group Jutawan rasanya dan berpuluh ribu orang.

Dalam perniagaan Multi Level Marketing ni group memainkan peranan yg sangat besar untuk kejayaan seseorang independent distributor tu. Sebab apa? Sebab kat grouplah kita berkongsi ilmu dan menyokong satu sama lain sama ada dari segi merketing, selling atau ilmu pengetahuan.

Ada lebih daripada 150 ribu pengedar Shaklee tapi hanya lebih kurang 1000 sahaja yg dapat award semasa Shaklee National Conference. Award ni bermakna kita effective sepanjang tahun. Nak effective bukan mudah untuk pengedar2 baru. Ada banyak yg perlu dilakukan.

Saya perhatikan terdapat pengedar yg ghairah mencari downline tapi kemudiannya tidak menunjukkan jalan yg sebaik2nya kepada downline tersebut. Som downline tersebut kebetulan search internet dan minta kita tunjuk ajar dia. Seboleh2nya kita bagi maklumat sekadar terdaya.

Tapi harus diingat, nak berjaya dalam business tidak boleh hanya dengan sekali telefon. Proses pembelajaran sale and merketing dan ilmu mengenai produk ni mengambil masa dan perlu dilakukan dari semasa ke semasa. Dan tidak adil untuk kami coaching anak orang lain (time commitment). Oleh itu, adalah menjadi amanah upline untuk membimbing anak2 mereka. Bertanggung jawablah kerana mereka turut menyumbang kepada pendapatan yg anda perolehi.

Sekiranya anda ingin berniaga pastikan anda mencari seseorang yg dapat membimbing anda dengan sebaik2nya. Till then selamat berniaga.

No comments:

Post a Comment