Tuesday 29 January 2013

Assalamualaikum

Selamat bercuti kepada pembaca sekelian. Hari ni saya ke Shaklee Empire Subang. Berpusu-pusu orang kat sana masa saya sampai. Maklumlah masa tu time rehat tengah hari. Ada orang tanya saya kenapa kita kena makan supplement sedangkan semua nutrien tu boleh didapati daripada pemakanan kita seperti nasi, sayur-sayuran dan buah-buahan?

Saya membenarkan pertanyaan dia sebab memang betullah jawapan dia cuma saya maklumkan apa yang kita dapat daripada pemakanan harian 'mungkin' tidak mencukupi kerana tabiat, budaya dan cara pemakan kita tidak sempurna.

Cuba kita lihat pokok buah-buahan atau sayur-sayuran disekeliling kita. Kenapa kita perlu baja dia untuk mendapatkan hasil yg terbaik sedangkan tanah itu sendiri telah mempunyai nutrien? Apa baja yg kita nak guna? ada baja kimia, baju organik dan lain-lain.

Sama seperti manusia, hakikatnya kita sememangnya memerlukan makanan tambahan untuk membantu tubuh kita menjadi sihat. Terdapat pelbagai makanan tambahan di pasaran. So kita kena bijak memilih. Pertimbangkan pelbagai aspek seperti harga, kualiti, keberkesanan, testimoni, kesan sampingan, organik, tiada bahan kimia, kelulusan KKM dll. Shaklee menjumpai vitamin (vitalised mineral) pertama di dunia iaitu Vitalea. Ia masih wujud sehingga kini. Sesuatu vitamin Shaklee yang dihasilkan telah melalui beribu-ribu kali ujian di makmal sebelum berada dipasaran. Kol saya atau wife untuk mendapatkan penerangan yang lebih mendalam. Terima kasih.

No comments:

Post a Comment