Monday 4 February 2013

Assalamualaikum..

Pertama kali hantar dokumen tender ke Kementerian Dalam Negeri. Dulu saya yang buat evaluation tender tapi sekarang saya jadi penender pulak. Itulah roda kehidupan. Rupa-rupanya susah juga nak buat tender ni. Banyak nak kena study, cari sumber dan buat negotiation dengan ramai orang. Preparation perlu dibuat daripada pelbagai sudut sebab kita tak nak menjanjikan kepada kerajaan sesuatu yang mungkin tidak dapat ditunaikan.

So, nanti kita tengok lah sama ada boleh menang tak tender tu. Cabaran utama adalah harga. Ia perlu compatative tetapi tidak mengabaikan aspek kualiti. Dato' bagitau untung sikit pun tak pe. Tak perlu terlalu ambitious. Untuk tender ni saya handle 100% walaupun baru pertama kali melakukannya. Susah tapi seronok.

Corporate Business  ni banyak cabaran dan agak mencabar. Business Shaklee ni mudah banyak. Tapi konsepnya sama sahaja. Marketing. How good u can market your product. Apa yg boleh buat orang membeli produk kita? So, kalau ada impian nak buat business MLM carilah produk yg halal, berkualiti, diiktiraf, selamat dan mematuhi semua peraturan2 yg telah ditetapkan. Selamat berniaga.

No comments:

Post a Comment