Wednesday 2 January 2013

Selamat Tahun Baru

Selamat Tahun baru... Terima kasih kepada semua pelanggan yang telah berurus niaga sama ada dengan saya atau isteri. Alhamdulillah tahun 2012 merupakan tahun peningkatan jualan dan Alhamdulillah juga kerana bulan 12 ni kami masih dapat mengekalkan bonus 4 angka. So, next step for 2013 we hope that we can achieve bonus 5 angka. Like i said before kenapa saya perlu ada duit yang banyak???

Pada dasarnya, bila kita tanya sesiapa mungkin org akan cakap syukur apa yang ada. Ya, itulah yg MESTI kita lakukan.. tapi tidak salah kita berusaha untuk megubah apa yg kita ada kerana.... Insyallah daripada segi perkara2 wajib di dalam agama telah kita sempurnakan. Jadi apa yg membezakan kita dengan org lain adalah daripada segi perlaksanaan perkara2 sunat... tapi mampukah kita melaksanakan banyak perkara sunat berbanding org lain??? Ya, kita mampu sebenarnya..

Oleh kerana saya suka mengira, saya berpendapat dengan ada duit yg banyak saya boleh ke Mekah dan Madinah berulang kali kerana....


مَنْ صَلَّى فِي مَسْجِدِ رَسُولِ اللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ الصَّلَاةُ فِيهِ أَفْضَلُ مِنْ أَلْفِ صَلَاةٍ فِيمَا سِوَاهُ إِلَّا مَسْجِدَ الْكَعْبَةِ

Barangsiapa shalat di masjid Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam, maka sungguh aku pernah mendengar beginda bersabda: Shalat di masjidku (masjid Nabawi) lebih baik dari 1000 shalat di masjid lainnya selain masjid Ka’bah (masjid yang di dalamnya terdapat Ka’bah)” (HR. Muslim no. 1396 dan An Nasai no. 691)

Bukankah kita boleh menggandakan pahala sunat kita bila kita dapat pergi ke sana. Tapi semua itu memerlukan duit.. Oleh itu, kita perlu berazam dan berusaha utk ke sana.. Selain itu, Shaklee juga menawarkan bonus untuk mengerjakan umrah. Jadi rebutlah peluang ini. Moga2 segala urusan kita dipermudahkanNya. Amin...

No comments:

Post a Comment